Vi begyndte at sejle lidt i seks. Der var en smuk morgen, og vores slÊbebÄd var spÊndt fast pÄ siden af hotelprammen, sÄ man kunne stÄ foran i fred og ro.
Efter morgenmad ankom vi til Tulcea, hvor vores bus ventede pÄ os. Vi kÞrte forbi vores tidligere hotel, og fik madpakker med til frokost.
SĂ„ gik turen ellers mod Bukarest lufthavn, der var dog lige tid til et lille stop ved en sĂž, hvor der var rigtig godt med fugle.
Madpakkerne blev indtaget pÄ en rasteplads/benzinstation, ikke sÊrlig ophidsende.
Vi ankom til lufthavnen kl halv tre lidt tidligt da vi fĂžrst skulle flyve 18:45.
NĂ„ men vi kunne heldigvis tjekke ind og komme af med bagagen.
Det var til gengÊld ikke muligt at bruge de sidste penge, butikkerne modtog kun euro. De eneste der modtog lei, var dem der solgte mad, og selv om priserne var lufthavnshÞje, sÄ er der alligevel grÊnser for hvor meget man kan spise.
SĂ„ det endte med st jeg mĂ„tte veksle de sidste lei til euro – til en ringe kurs!
Endelig kom vi ud i flyveren, kun for at blive en time forsinket, da de havde fÄet to stykker bagage for meget med!
De mÄtte have al bagagen ud, finde dem der ikke hÞrte til, og sÄ ind med det hele igen.
Det var ikke sÄ heldigt, at blive over en time forsinket nÄr vi kun havde 50 minutters transfer i Wien.
Flyveren flĂžj dog lidt ind, men vi var ved ankomstgaten syv minutter fĂžr vores fly skulle flyve. Vi skyndte is alt hvad vi kunne, fĂžrst hele vejen ind gennem fingeren – ja vi landede aller yderst, gennem paskontrollen, og sĂ„ gennem security, hvor jeg mĂ„tte splitte hele min taske ad, og det hele gennemlyst flere gange, og til sidst viste det sig at det de havde set var metal-“klumpen” pĂ„ mit kamerabĂŠlte.
Efter en regulÊr lÞbetur, nÄede jeg frem til gaten, og fik lov at komme med. De holdt flyveren tilbage i ca 35 min for at fÄ os ned.
Vi landede i Kastrup kun et kvarter forsinkede, og var meget spĂŠndte pĂ„ om vores bagage var komet med – det var den heldigvis.
Derfra var det ud pÄ cyklen, og sÄ var jeg hjemme lidt over elleve efter en dejlig tur ril RumÊnien, med lidt over 170 forskellige fuglearter.
Kategorier
- Albanien 2023
- Arabba 19
- Barcelona 2013
- Berlin 12
- Bolivia 14 (DOF)
- Bulgarien 10 (DOF)
- Bulgarien 12 (DOF)
- Cambodia 17 (DOF)
- Canazei 10
- Canazei 11
- Cuba 18
- Danmark rundt 2020
- Diverse
- Ecuador-Peru 17
- England 15
- Estland 14 (DOF)
- Extremadura 11 (DOF)
- Filippinerne 19/20
- FĂŠrĂžerne
- Georgien 13 (DOF)
- Georgien&Armenien 16/17
- Granada 11
- Indien 2013
- Island 14
- Kenya 10
- Kenya okt 10
- Kenya09
- Kor
- Korsika 15
- Libanon 19
- Livigno 12
- London 11
- Natur
- Norditalien 15
- NordĂžstspanien 13 (DOF)
- Oman 2019
- Polen 09 (DOF)
- Polen 10
- Rhodos 13
- RumĂŠnien 13 (DOF)
- Rusland 19
- Skotland 12
- Sri Lanka 21/22
- Thailand 12 (DOF)
- Tyrkiet 15 (DOF)
- Ungarn 15 (DOF)
- Ungarn 18 (DOF)
- Uzbekistan 22
- Vilnius 19
- Wagrain 13
- Wagrain 16
- York 10
- Ăstrig 09
Send en besked
NordĂžstspanien 13 (DOF)
Arkiver
- juni 2023
- oktober 2022
- december 2021
- juli 2020
- januar 2020
- december 2019
- oktober 2019
- juli 2019
- april 2019
- februar 2019
- maj 2018
- februar 2018
- august 2017
- juli 2017
- juni 2017
- marts 2017
- februar 2017
- december 2016
- februar 2016
- september 2015
- juni 2015
- maj 2015
- april 2015
- marts 2015
- september 2014
- august 2014
- april 2014
- marts 2014
- september 2013
- august 2013
- juli 2013
- juni 2013
- maj 2013
- april 2013
- februar 2013
- januar 2013
- oktober 2012
- september 2012
- juli 2012
- februar 2012
- januar 2012
- april 2011
- marts 2011
- februar 2011
- oktober 2010
- september 2010
- juli 2010
- maj 2010
- april 2010
- marts 2010
- februar 2010
- januar 2010
- oktober 2009
- september 2009
- august 2009
- juli 2009
- maj 2009
- april 2009
sep 02